E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zaterdag, april 02, 2011

De eerste Tubantersavond 30-3-2011 (52)

Buienradar gaf aan dat er om 18.30 uur met gemak droog gestart kon worden en dat de regen het ook nog wel zou laten afweten tot een uurtje of negen.

Het klopte inderdaad dat we droog konden starten. De opkomst was uitermate teleurstellend voor een eerste avondtraining. Alleen Henk en Ramón kwamen opdagen en de rest schitterde door afwezigheid (Andrej overbelaste spier? Hans druk met voetbal?)

Hoe dan ook, we startten droog en ik voelde al gelijk dat het malaise-gevoel van afgelopen zondag nog niet weg was. Maandag ben ik door de huisarts voorzien van een tiendaags kuurtje en die moet het allemaal weer wat beter maken. Tot dusverre nog niet dus..

Al snel komen we de eerste (niet voorspelde) bui tegen, maar gelukkig is het niet koud. Ramon heeft duidelijk de beste conditie en neemt veel initiatief. Henk klampt zoals gebruikelijk aan en ik krijg medelijden met mezelf door het k*t gevoel.

Richting Diepenheim trek ik even door, maar vliegen Ramon en Henk me vlak voor het plaatsnaambordje voorbij.

In Stokkum dendert Ramon over de klinkers en heb gedurende de 300 meter(?) ook 3 keer overwogen om te lossen. Wonder boven wonder houd ik (maar ook Henk) stand en geeft dit me weer wat moraal.

Op de Markeloseberg kan ik Ramon blijven volgen en heb ik het idee dat ik langzaam de malaise van me afschud.

De tweede helft voel ik me ineens een stuk beter en kan ik zelfs weer wat op kop fietsen en initiatief nemen (verrassingsaanvalletje in de afzink van de Herikerberg en vlak voor Delden nog even knallen!)

Als we Delden binnenrijden gaan de hemelsluizen geheel open en kom ik geheel doorweekt, maar toch weer een beetje voldaan thuis.