E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, maart 06, 2011

De teller op nul 5.3.2011 (60)

Een periode met allemaal nare familiare beslommeringen ligt achter me en ik heb eindelijk weer zin om de draad op te pakken. De afgelopen weken is er van fietsen weinig gekomen, of ik zat met een chronisch slaaptekort op de fiets. De eerste trainingen van dit jaar zijn dan dus ook compleet teniet gedaan.

Vanaf nu gaan we weer aan de bak. Ook Henk laat zich eindelijk eens weer zien en hij heeft meteen een nieuw Tubanterslid gerecruteerd, Ronald.
Samen met Andrej, Guus en Ben gaan we op pad richting Agelo.

Al voor Borne krijgt Henk een lekke band en dat terwijl zijn funkelhagelneue Scott klaar staat bij Brama. Volgende week krijgen we dus een zeer gemotiveerde Henk aan de start.

Tot aan Reutum (wind tegen) is het alleen maar Andrej wat de klok slaat en probeer ik zo zuinig mogelijk om te gaan met mijn spaarzame conditie. Voor Agelo wordt er dan eindelijk kop over kop gereden en blijkt al snel dat onze nieuwe aanwinst de boel mooi aanjaagt.
In een geleidelijk tempo rijden we Zonneberg op en doe ik geen gekke dingen totdat Andrej er overheen knalt gevolgd door de anderen. Tot mijn spijt moet ik toch even uit de "spaarstand"en vind ik toch relatief makkelijk weer de aansluiting.

Op de Nutterseweg is het eigenlijk hetzelfde laken het pak. Sneaky muis ik mee en overweeg ik zelfs halverwege weg te fietsen. Het is maar goed dat ik dit niet gedaan heb, want de klim was achteraf toch langer dan ik dacht! Meefietsen bleek gelukkig geen probleem en vanuit de achterhoede zag ik een verwoede strijd tussen Ronald, Andrej en Ben welke in het voordeel van de eerste beslecht werd. Guus lost en Henk en ik spartelen achterin.

Daarna is het eigenlijk alleen nog maar dalen en wind mee. Hierin kan ik netjes af en toe op kop rijden en het tempo wat opschroeven. Halverwege Weerselo probeer ik Henk nog mee te krijgen voor een ontsnapping, maar Henk voelt zich nog niet zo jofel.

Thuis in Hengelo even een potje bier om de afvalstoffen te laten afvoeren en sterke verhalen vertellen over wat ons de rest van het seizoen nog te wachten staat.