E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zaterdag, januari 08, 2011

Investeren !! (60) 8 januari 2011

Na een ellenlange f*ck-periode van veel sneeuw op de weg, ijzige kou en dus niet fietsen, was het vandaag dan eindelijk zo ver... de eerste (weg)training van het jaar. Ok, ik heb ook één keertje op de Tacx een uurtje mezelf gekweld (en ben van plan dit door te blijven doen) maar verder mag het geen naam hebben.

De traditionele oproep per mail leverde een opkomst van 6 personen op. De gebroeders De Boer, Wouter, Gerald, Andrej en ik maakten ons op voor de eerste rit van 2011. Het is boven de 10 graden vandaag en er staat een snoeiharde wind.

Andrej is onlangs 60 jaar jong geworden en daarbij ook nog eens opa geworden, dus je mag raden wie er vol moraal zit......
Richting 't Rutbeek is het wel heel veel onze oude krijger die het voortouw neemt. Ook dit lijkt een traditie te worden in deze tijd van het jaar.

In de buurt van het crematorium blijken er ineens nog ijsresten op de weg te liggen en dreig ik bijna onderuit te gaan. Gelukkig fiets ik achteraan en gaat alles goed. In een professionele waaier banen we ons een weg tegen de forse tegenwind.

Op de weg van Buurse naar Haaksbergen besluit Gerald om onduidelijke redenen het voor gezien te houden en koerst hij richting Delden. De rest maak nog even een extra lus om toch wat kilometers in de benen te krijgen. Hier volgt ook het leukste deel van de route, nl. de wind vol mee.

Richting Delden krijgt Wouter het nog even op de heupen door een softe demarrage te plaatsen, maar dit sterft een schone dood. Hij is niet de enige die verrot zit ;)

Al met al viel het me nog niet eens erg tegen. Ok, erg veel macht zit er nog niet achter, maar ik heb het niet ontzettend lastig gehad..... De dooiperiode lijkt aan te houden, dus volgende week maar weer!!