E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, januari 16, 2011

Kop over kop.... 15 januari 2011 (64)


Een tweede oproep per mail bracht nu 7 man bij elkaar en dan mis ik nog steeds een paar kopstukken die normaliter wél aanwezig zijn. Gerald is (weer) aan het klussen, Henk denkt de trainingen wel te kunnen missen en Ramón geeft taal noch teken.

De gebroeders de Boer, Wouter, Jeroen (jawel, hij is er weer...), Ben, Andrej en ondergetekende koersten vandaag richting Neede. Wederom was de wind stevig. Andrej nam weer het initiatief, maar al snel werd dat overruled door het plan om kop over kop te fietsen om zo de wind te kunnen trotseren.

Dit had wel tot gevolg dat het tempo elke keer iets werd opgeschroefd en dat er wat mij betreft geen sprake was van een rustig ritje (zoals vermeld in de mail). Gelukkig waren de aflossingen wel kort.

Vóór de Needse berg zag ik Guus en Jeroen een keer overslaan en op de helling zelf was ik zelf aan de beurt. De afspraak om rustig aflossingen te doen aan de kop werd (uiteraard) door Andrej genegeerd, met als gevolg dat ik alle zeilen moest bijzetten om hem op de klim af te lossen.
Toen dit net gelukt was, bleek dat mijn motor tijdelijk opgeblazen was en moesten Guus en ik de groep even laten gaan...



De tweede helft stond de wind aanmerkelijk gunstiger en dus was er gelegenheid om te herstellen. Dit ondanks een ontsnappingspoging van het eens zo sterke duo Stadhouders en de Boer. Oude krijger Andrej trapte het gaatje met gemak dicht en zo zijn we netjes in lijn naar Delden gefietst...