E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, februari 13, 2011

Wind, wind en nog eens wind.. 12-02-2011 (54)

De hele ochtend was er pest-pokke regen en daarnaast regende het de hele week al afzeggingen.
Andrej naar een bouwbeurs (?), Wouter een winter BBQ (?), Ben naar zijn familie. Ramon schijnt er volgende week weer bij te zijn en Gerald zien we al een tijdje niet meer.

Concreet betekende dit dat alleen Jeroen en Guus netjes om 14.00 uur op de stoep stonden. Op dat moment was het overigens droog!! Henk heeft blijkbaar geen Buienradar en dacht dat we niet zouden gaan.. (gebrek aan motivatie?)

De regen was weliswaar verdwenen, maar de wind lijkt alleen maar harder te waaien. We rijden het "mooi rondje Oldenzaal" en dat blijkt qua windrichting de goede keus; eerst vol tegen en daarna genieten. Mijn opleving van vorige week lijkt weer helemaal weg te zijn. Jeroen daarentegen lijkt de moraal terug te hebben gevonden en gedraagt zich als een ware reserve-Andrej. Guus volgt net als ik.

Richting Rossum staat de wind vol op kop en presteert Jeroen het om binnen 200 meter zowel zijn ketting van zijn voortandwiel af te schakelen én een lekke band te hebben.

Bij de Hanhofweg profiteren we eindelijk van de wind, maar kunnen Guus en ik de Slager niet tot bovenaan volgen. In Oldenzaal aangekomen slaat hij linksaf richting Enschede en bollen Guus en ik uit richting Hengelo....