E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, februari 06, 2011

De slager geslacht.... 5 februari 2011 (55)

Rukwinden tot 80km/u werden voorspeld, maar geen regen zoals de voorgaande dagen; dus wat doen Tubanters dan ? Fietsen!

Het onstuimige weer weerhield wel een aantal mensen om te starten, maar met Andrej, Jeroen, Bert, Henk (is back!) bevond ik me in goed gezelschap. Het indekken door Slagt (voorheen de Slager) begon 's ochtends al met SMS-jes ("welke kant gaan we op?" "Hoe ver gaan we?") en voordat we vertrokken gaf hij al aan enorm veel last te hebben van zijn cross-fit-trainingen.

Eenmaal gestart bleek er inderdaad een zeer forse wind te staan. Door omstandigheden is mijn conditie allerbelabberdst en dus besloot ik maar de immer presterende Andrej te volgen.
Richting Rutbeek bleek ik me toch niet zo slecht te voelen als ik aanvankelijk dacht en stelde ik mijn plan bij om toch maar af en toe de kop over te nemen.

Hoofdmoot bleef natuurlijk Andrej, maar ook Henk (toch stiekem getraind op de ijsbaan) en Ben lieten zich niet onbetuigd. De enige die constant gaatjes liet vallen was Jeroen. Alsmaar steunend en kreunend zwabberde hij achterin.

Door een rukwind belandde ik zomaar ineens in berm en raakte ik het contact met de groep even kwijt. Gelukkig moest Ben weer eens plassen en kon ik aansluiten.

Vlak voor Isidorushoeve kregen we ineens de wind mee en wie kwam er daar voorin de groep?
Juist ja.. Jeroen! Hij presteerde het zelfs om bij het plaatsnaambordje Andrej af te troeven in de sprint. Wat een groot coureur!
Richting Beckum was onze tijdrijder ineens niet meer te stoppen en bleef hij maar op kop rijden (windkracht 6 in de rug).

Volgende keer moeten we Jeroen toch maar meer op de kop zetten.
Ik ging vandaag eindelijk weer eens een stukje beter... Zou er dan toch vooruitgang in zitten?

2 Comments:

  • At 6:32 p.m., Anonymous De Slager said…

    Nou ja zeg!

     
  • At 10:45 a.m., Blogger Unknown said…

    je houdt er niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan ? ;)

    A.s. zaterdag kun je het goedmaken...

    Gr.
    Edwin

     

Een reactie posten

<< Home