E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

maandag, maart 28, 2011

Sterven in het wiel 27 maart 2011 (71)

De eerste zondagochtendtraining van de Tubanters. Om 10.00 uur verzamelen bij Chinatuin.

Met lome benen van gisteren fiets ik naar de Chinees en zie alleen Maurijn staan. Geen goede opkomst dus deze eerste keer. Net als we willen vertrekken zie ik in de verte Henk Bolhuis aankomen fietsen en met z'n drieën gaan we richting Weerselo.

Het is al meteen duidelijk dat het basistempo van Maurijn veel hoger ligt dan het mijne en al snel kruip ik in zijn wiel in plaats van naast hem. Terwijl hij praat over trainingzones (D1, D2 en D3) heb ik alleen maar last van zere benen (van gisteren?) te krappe luchtwegen (morgen dokter) en dus een conditie-achterstand.

Henk B. blijft ook alleen in zijn wiel, maar heeft het volgens mij minder moeilijk.
Bij Reutum geef ik aan dat ze maar door moeten fietsen als ik moet afhaken. In dat stadium bevind ik me dan al!

Op de Hooidijk is het dan zover.. daar waar ik normaal door kan trekken moet ik nu lossen...
Sociaal als ze zijn wachten ze ondanks alles op me en in de afdaling kan ik even weer herstellen.

Zo fietsen we nog een tijd door totdat we bij Beuningen richting Hanhofweg, mijn Waterloo, fietsen. Ondertussen heeft zich nog een mannetje op een Cervélo bij ons gevoegd. Als we inderdaad rechtsaf gaan gebaar ik het Cervélo-mannetje mijn (derde) plaats in te nemen, zodat ik straks in laatste positie afscheid van hen kan gaan nemen.

Inderdaad op het laatste stuk ontplof ik volledig en laat ik de jongens gaan. Dit keer wachten ze (gelukkig) niet op mij en fiets ik 3 tandjes lichter via de Wilmersberg naar huis....

Morgen maar eens naar de dokter... misschien kan zij voor de ommekeer zorgen? ;)