E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, april 28, 2011

Een smerige fiets! (55) 27-04-2011


Het heeft eindelijk na wekenlange droogte (in maart en april!!) weer eens geregend. En wél met bakken uit de hemel..

Als we ons om 19.00 uur bij Henk verzamelen is het echter weer droog, zoals Buienradar voorspeld had.

Henk, Andrej, Guus, Ramon, Freek en ik vertrekken voor het traditionele rondje. Freek heeft last van hooikoorts en heeft beloofd zich te sparen.

Voor de brug bij Stokkum zit ik verkeerd getimed op kop en mag ik tot de klinkerweg ook op deze positie blijven. Guus vertikt het om over te nemen en zo kom ik strontkapot aan in Stokkum om vervolgens de overige 5 te moeten laten gaan.

Als ik me weer aansluit kopieert Guus het gedrag van Ramon van vorige week door vóór de Markeloseberg weg te rijden. Wederom reageert er niemand en besluit ik op een actie van Ramon te wachten. Op de klim trekt hij inderdaad door en blijf ik in zijn wiel. Achter me hoor ik gepiep en gekraak van Henk's nieuwe Scott en voordat we het weten halen we met ons tweeën Guus in en lossen we de overigen. Het zou te laf zijn om Ramon op het laatst nog te passeren dus kom ik als tweede boven.

Op de Herikerberg trek ik op het laatst vol door. Andrej krijgt het gaatje niet dicht. Bovenaan sluit Guus (wat heeft hij geslikt?) aan en we rijden vol gas door naar beneden. Helaas kan Andrej ondanks mijn knechtenwerk de sprint in Goor niet afmaken en arriveert (weer) Ramon als eerste in Goor.

Vanaf Goor komt Henk nagenoeg niet meer op kop. Ok, het laatste stukje laat hij zich nog even zien, maar opmerkelijk is dat hij veel beurten overslaat.

Lekker gefietst vandaag. Nog een beetje last van tweede paasdag, Guus groeit naar een grootse vorm en Henk laat het even lopen...

Bemodderd (fiets en ik) komen we aan in Hengelo, dat wordt poetsen!!