E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

maandag, april 25, 2011

Paastocht RTC (85)

Traditioneel is het de opening van het seizoen, echter door de late pasen heb ik het idee dat iedereen al weer redelijk op stoom is.

5 Tubanters staan klaar bij het Twenteband; Henk, Hans, Guus, Ben en ik.
Wederom is het schitterend weer en vertrekken we met ons vijven. Al snel worden we bijgehaald door een groepje van de ijsclub die een prima metgezel zijn. Tot aan de stop hebben we lekker samen gefietst met wel heel wisselende snelheden. Sommige stukken werd er echt gekoerst (42 km/u) maar soms leek het ook alsof we stil stonden.

Na de stop krijgen we nog wat RTC'ers mee, die ook redelijk doortrekken. Op het moment dat snelheid er goed in zit krijgt Hans een lekke band en gaan we uiteindelijk met z'n vijven verder. Even later pikken we nog een RTC-er op die het ons in de laatste kilometers lastig blijkt te maken.

Volgens mijn historie eindigen we voor het eerst compleet bij het zwembad en drinken we samen een paar biertjes. Ik heb lekker gefietst en heb het idee dat ik weer wat macht heb, NĂ¡ 50km voelde ik de power echter wel wat wegvloeien....