E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

vrijdag, maart 27, 2009

Training 21 maart 2008 (100)

Het weer leek top en met het oog op Vlaanderen moest de 100 km maar eens geraakt worden.
Wietse, Andrej, Theo (!), Maurijn, Wouter en ik vertrokken richting het Tubantersrondje.

Maurijn en Theo gaven voor de tijd aan niet de 100 te willen volmaken om verschillende redenen. Theo nam dit wel heel letterlijk; bij Delden waren we hem al kwijt. Met een fors tempo (voor mij althans) fietsten we richting Diepenheim, alwaar Maurijn weer huiswaarts ging. Dat scheelt toch een slok op een borrel. Maurijn traint toch iets meer dan de rest en dat merk je meteen in het tempo.

Na de Markeloseberg fietsen we via een omweg richting Holten en op de Motieweg zet good old Andrej aan. Ik maak de klassieke vergissing om er achteraan te willen en moet dat toch een beetje bekopen. Wietse en Wouter maken totaal geen aanstalten en zwemmen zo'n 100 meter achter mij. Bij de Diepe Hel aangekomen zet Andrej wederom aan, maar besluit ik mijn eigen tempo te blijven rijden. Dit werkt aanmerkelijk beter, want het gat is lang zo groot niet. Boven gekomen rijd ik makkelijk naar de oude krijger toe en spoor ik hem aan kop over kop door te rijden naar Nijverdal. Wouter en Wietse zie ik slechts nog in de verte achter ons.

Full speed rijden we met z'n tweetjes naar Nijverdal en vergroten we onze afstand. Wietse komt als derde aan gevolgd op enige afstand door Wouter.
Bij Rijssen gaat Wietse richting huis en blijven er nog 3 kleine negertjes over.

In een lekker tempo rijden we richting Delden alwaar we Wouter's nieuw stulpje even bewonderen onder het genot van een welverdiend flesje bouwvakkersbier !