E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

dinsdag, februari 10, 2009

Training 7 februari 2009 (70)


Het weer wil maar niet omslaan en ook voor vanmiddag worden buien voorspeld. Gelukkig lijkt de vorstperiode wel voorbij. Als ik 's ochtends op Buienradar kijk, zijn de voorspellingen niet veel soeps. Dit weekend beginnen ook al de eerste trainingswedstrijden in Exel. Daar waar ik voorheen al eens redelijk fit heenging, voel ik me qua conditie nog een oude kerel en heb ik er niets te zoeken..

Andrej, Henk en Gerald zijn toch weer trouw van de partij als we om 2 uur vanaf mijn huis vertrekken. Gerald met frisse tegenzin lijkt het en Andrej tot op het bot gemotiveerd mede omdat hij vorige week blijkbaar Wietse en Henk rijles heeft gegeven. Ikzelf heb er ook wel zin, maar heb nog geen idee waar ik sta...

Andrej neemt meteen het heft in handen als we richting Hertme rijden. Vanaf de start regent het en langzaam neemt onze wielerkleding de regen op. Via Saasveld/Weerselo koersen we richting de Hooidijk. Gerald heeft duidelijk moeite met het (te hoge?) basistempo en kiest het wiel. Op de Hooidijk wordt Andrej helemaal wild en voert hij het tempo aan. Henk en ik volgen netjes, maar ook niet meer dan dat. Gerald laat het lopen en bovenop wachten we op hem.
Naar beneden gaan we full speed, maar begint de regen ook langzaam door te dringen op de huid.
Op de Nutterse Weg (NKparcours) neemt Andrej wederom de leiding en kruipen Henk en ik mee omhoog. Gerald vindt het allemaal wel best en ook op de Kuiperberg krijgen we een herhaling van zetten...

Na Agelo wordt het zo koud dat we besluiten rechtstreeks terug te gaan naar Hengelo.
Tot op het bot verkleumd blijf ik zeker een half uur onder de hete douche staan om weer op temperatuur te komen. Zelfs het traditionele biertje wordt overgeslagen.

Andrej wordt wederom de man van het voorjaar. Met de Ronde van Vlaanderen in het verschiet is hij DE man met de goeie papieren... Jammer alleen dat het daarna gedaan is met Leverink...