E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

dinsdag, januari 27, 2009

Training 25 januari 2009 (70)

Het seizoen komt door het slechte weer maar langzaam op gang dit jaar en dat terwijl we nog wel mee willen doen met de Ronde vanVlaanderen begin april. Dus ben ik wel gebaat bij wat kilometers in de benen.

Deze week had ik maar geen mail-oproep gedaan, omdat ik op zaterdag niet kon. Voor de zondagochtend doet Henk er een mailtje uit.. en zie daar.. 6 man aan de start.

Ivo, Maurijn en Robert zich om half tien bij Henk en natuurlijk is Andrej er bij. Laatstgenoemde kan helaas niet al te lang, maar heeft zich de dag ervoor al naar de Filistijnen gereden door maar lieftst 115 km in z'n eentje te fietsen.
Rodel heeft een weekje griep gehad en is er niet bij.

De schrik zit er bij Henk en mij goed in om met drie wedstrijdrijders, die er net een cross-seizoen op hebben zitten, op pad te gaan.
Er wordt voortvarend gestart met een tempo van zo'n 35 km/u. Nét niet comfortabel genoeg voor mij om er een echte duurtraining van te maken. Ook hoor ik Henk's adem versnellen.
Andrej gaat bij de Needse berg terug, maar wij fietsen nog even door en pakken vanaf Diepenheim het Tubantersrondje. Maurijn en Robert sprinten bij elk plaatsnaambordje, maar daar wagen Henk en ik ons maar niet aan. Ivo is ook net herstellende van een griep en past ook.

Op de Markelose berg moet ik even een gaatje laten vallen doordat ik druk in gesprek was met Ivo en zie daardoor de rest wegfietsen.. Op de macht probeer ik het gaatje kleiner te krijgen en wonderwel lukt dit.. Ik neem me voor bij het plaatsnaambordje Goor na de Herikerberg maar eens mee te doen voor de prijzen en bereid een verrassingsaanval voor.. Helaas weten ook Maurijn en Robert het bordje te staan, maar bij Robert is het beste er af en dender ik over hem heen.. Maurijn is helaas niet meer te pakken..

Deze actie in combinatie met een feestje de avond ervoor maakt dat ik vanaf Goor kotsmisselijk op de fiets zit. Volgen lukt wel, maar bij elke hoestaanval (en dat waren er een aantal) krijg ik een soort kots-reflex...

Tot aan Delden laat ik me maar achteraan thuisbrengen en puf ik thuis uit...

Niet echt comfortabel dit keer, maar dat schijnt in deze periode zo te horen...