E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, januari 04, 2009

Training 3 januari 2009 (25)



Allereerst allen een gezond en sportief 2009 toegewenst!


Het nieuwe seizoen begint niet volgens planning. Ik/we had(den) ons voorgenomen disciplinair te beginnen met duurtrainingen gedurende de eerste maanden van het seizoen. Echter, het is vandaag te koud en te glad om de weg op te gaan.
Dus wordt er maar weer gekozen voor de crosser.

Emiel heeft een ATB aangeschaft en voegt zich vandaag bij Andrej, Gerald en ondergetekende om de fiets uit te testen.

Met de kou valt het eigenlijk nog wel mee en onze wegkapitein loodst ons, uit veiligheidsoverwegingen, bijna uitsluitend over brede bospaden.
Ondanks mijn belabberde conditie (maar dat gaat veranderen!) gaat het nog niet eens zo slecht. Of zijn de anderen nóg slechter ? Voor Emiel geldt het in ieder geval wel. Deze debutant heeft de grootst mogelijke moeite om ons te volgen en met name Gerald ontfermt zich over hem. (of gaat hij ook niet zo goed?)

Andrej voert de groep aan, maar op de lange stukken (daar waren er veel van vandaag), kan ik met mijn cyclocrosser makkelijk het tempo nog eens opvoeren.

Hopelijk is het volgende week beter weer om de weg op te gaan!