E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, augustus 10, 2008

Training 6 augustus 2008 (52)

Gerald plukt de vruchten van afgelopen zaterdag en meldt zich af met een geïrriteerde knie, Andrej wil het rustig aan doen (?) en Martin en Hans zijn al weken spoorloos.

Henk, Robert en Haico (!) zijn er wel. Haico wil een come-back maken en heeft sinds tijden weer getraind. De afgelopen week zelfs dagelijks.

Tot aan Hengevelde doen we rustig aan, maar daarna wordt er kop over kop gereden. Na Diepenheim voeren we het tempo nog eens extra op waardoor Robert en Haico af en toe een beurtje overslaan. Op de weg naar Stokkum geef ik gas en verwacht ik dat de drie er op de klinkerweg wel overheen knallen. Niets is minder waar; Haico moet lossen, maar Robert volgt nog steeds knap.

Op de Markelose berg begint Henk op kop. Op het moment dat ik overneem, plaatst Haico een demarrage. Hoewel er niet veel achter zit, krijgt Henk hier toch een knal van en komt de man met de hamer tegen. Haico ontploft na 20 meter en ik kom makkelijk als eerste boven.

Op de Herikerberg geef ik 200 meter voor de top nog een keer gas waardoor alleen Henk nog kan volgen.

Achteraf blijkt dat Andrej en Gerald vlak voor ons hebben gefietst. Jammer dat we het niet wisten, dan had het nog een leuke jacht kunnen worden!!