E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

woensdag, februari 18, 2009

Training 14 februari 2009 (70)





Onder het motto; de aanhouder wint, blijf ik maar mails versturen... helaas zonder resultaat...
Gerald meldt zich af vanwege mindere prestaties de week hiervoor. Zijn zelfvertrouwen heeft een deukje opgelopen en die probeert ie in z'n eentje vandaag weg te trainen...

Andrej, Wietse en Henk zijn er wel... Richting Azelo laat Andrej meteen zijn leidersschap(of overmoed) zien en toont aan, dé man van het voorseizoen te zijn. Bij Bornerbroek steken we de straat over waarbij Wietse dank zij zijn enorme kracht z'n ketting doormidden trapt..

Daar staan we dan.... Na enkele minuten Wietse richting het centrum van Bornerbroek te hebben gesleept, ervaren we dat deze dorpsgemeenschap geen fietsenmaker herbergt...

Er zit dus niets anders op dan deze voorjaarsbeul richting Enter te slepen(Andrej)/duwen (Henk). Ikzelf beperk me tot het vrij houden van het fietspad, alsof de remmen van Wietse's fiets het ook begeven zouden hebben..

In Bornerbroek aangekomen vinden we Fietschenmaker Kornegoor. Een authentiek pre-historische fietschenmaker waar nog ouderwets in driedelig pak (!!!) wordt gesleuteld aan het stalen ros. Onder het toeziend oog van Rabo-prof Tom Stamsnijder (zat daar koffie te leuten terwijl ie had kunnen trainen) wordt er vakkundig een netniet-passende ketting om de tandwielen van Wietse's fiets gelegd.

Vanaf dit moment was mijn moraal geknakt en wilde ik eigenlijk het liefst weer richting Hengelo. Dankzij de beroepsernst van Henk en Andrej maken we dan toch af waar we aan begonnen waren en maken een mooi rondje rond Markelo. (Rijssenseberg, Apenberg Herikerberg 2 keer, Markeloseberg..)

Andrej sleurt weer als vanouds en net als volgende week volgen we netjes, maar meer ook niet..

Op de Herikerberg word ik bedankt voor mijn kopwerk, door in de laatste meters voorbij te worden gestoven door Henk en Andrej (stelletje eikels)... In de afdaling denkt Andrej als eerste Goor binnen te rijden, waarbij hij met groots vertoon zegevierende gebaren maakt... Hieruit blijkt dat de overmoed meester van hem heeft gemaakt, want nét voor het bordje Goor weet ik hem nog voorbij te stuiven..

Door de kettingperikelen van Wietse is er wederom geen tijd voor het traditionele biertje.. Zou het dan toch goed komen dit seizoen???