E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, februari 10, 2008

Training 9 februari 2008 (85)

Is het een gevolg van mijn wekelijkse wervende email of komt het gewoon door het geweldige voorjaarsweer, dat er ineens 9 man (!!) aan het vertrek staan? Een mega-opkomst in de geschiedenis van de Tubanters. De harde kern, bestaande uit Gerald, Andrej en ik wordt vandaag aangevuld met Henk de Jong, Henk Bolhuis (?), Jeroentje, good old Theo, Wouter en Wietse.

Zoals vooraf aangegeven kiezen we voor het mooie rondje Oldenzaal, uitgebreid met een lus rond Agelo en een omweg via Gildehaus. Gisteren heb ik m'n nieuwe karretje opgehaald (foto's volgen later) dus ik zit barstens vol moraal. De fiets zit als gegoten, is niet echt lichter, maar voelt wel heeeel erg strak aan ! Fysiek zit ik nog steeds niet super in elkaar en ik besluit vandaag me vooral in de eerste kilometers wat te sparen.

Met name Andrej (wie anders) en Bolhuis nemen het voortouw. Bolhuis is weer een bekende van Henk de Jong en fietst normaal bij RTC. Op de klimmetjes rond Agelo krijgt Theo het moeilijk en na de Kuiperberg zijn we ook Gerald en Jeroentje kwijt. We besluiten even te wachten en Andrej rijdt terug om ze te zoeken. Nadat de drie weer boven water zijn, rijden we door richting Rossum en na deze plaats besluiten Gerald en Theo terug te gaan naar huis.

Richting Gildehaus rijden we wat mij betreft in een prima tempo. De klim aldaar laat ik samen met Wouter lopen om niet in dezelfde valkuil te trappen als vorige week. Andrej en Jeroentje vliegen naar boven.
Richting de Nederlandse grens gaat de turbo er bij Andrej op en sleurt hij het hele lint weer naar ons vaderland toe.
Het vuile vals plat op de Postweg besluit ik (opgenaaid door Andrej) het laatste stuk even op kop te sleuren. Echt super gaat dit niet, maar wel voldoende om Jeroentje te laten lossen. "En groupe" rijden we richting Oldenzaal, waar ik het niet kan laten om bij de kwekerij het laatste stukje nog even helemaal voluit te gaan.
Op de viaductsprint richting Hengelo weet ik Wouter op de laatste meters nog te pakken en rijden we daarna eendrachtig naar huis.

Gelukkig gaat het een stuk beter dan vorige week, maar er is nog geen sprake van topvorm.

Gereden : 85km