E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, februari 03, 2008

Training 2 februari 2007 (80)



Met de wetenschap dat er een nieuwe fiets op me staat te wachten, heb ik er vandaag zin in. De crossfiets is weer opgeborgen en het zal wel één van de laatste keren zijn dat ik op m'n Scott rijd.


Voordat we bij Gerald verzamelen nog even langs bij Brama om de maten van m'n Scott op te meten, zodat ik straks weer op maat op de Look zit.

Hierdoor ben ik vroeger bij Gerald dan afgesproken, maar "mis" ik wel een heftige sneeuwbui.

Andrej, Theo en Henk hebben het minder getroffen en komen besneeuwd in Delden aan.

Vandaag gaan we richting Holterberg, het is koud maar de zon schijnt.


Net voorbij Servo krijgt Gerald een lekke band. Een naderende depressie bij Rodel zit er aan te komen, want hij wil niet met 4 bar in zijn banden richting Holten. Gelukkig weten we hem om te praten en gaan we verder. Andrej heeft het nog steeds op z'n heupen en neemt weer eens het voortouw. In de eerste kilometers (tot aan Holten) zien we Henk trouwens erg weinig voorin.

Theo besluit bij de Rijssenseberg om te keren.


Bij de Motieweg aangekomen gebeurt er wat we al verwachtten. Andrej valt aan. Hoewel ik vooraf bedacht had in m'n eigen tempo te klimmen, kon ik het toch niet laten en rijd ik het gaatje naar Andrej dicht. Het stukje vals plat na het steile stuk nekt me en kan ik nog ternauwernood in Leverink's wiel blijven. Achteraf gezien heb ik me hier al opgeblazen. De benen voelen niet goed aan.. Op de Diepe Hel besluit ik niet op Andrej's aanval te reageren. Hierdoor slaan Andrej en Henk zo'n gat, dat ik totaal onverwacht alleen kom te zitten. In het stuk tot aan de heidevelden weet ik het grote gat in m'n eentje dicht te rijden (wat achteraf de nekslag bleek te zijn) Gerald laat het hier lopen.


De klim naar Restaurant Dalzicht kan ik nog goed volgen, maar daarna is het gedaan met Jansen.

De terugweg naar Hengelo heb ik geen moment meer lekker kunnen fietsen en was het alleen maar volgen wat de klok sloeg.. Andrej echter blijft tempo rijden en is onvermurwbaar. Alleen op de brug tussen Enter en Delden geeft Henk gas en moet Andrej lossen. Na een paar honderd meter zien we dat Andrej een groot gat moet laten vallen en besluiten we (sociaal als we zijn) op hem te wachten. Zodra Andrej er weer bij was kon onze klassiekerkoning toch weer gewoon gas geven en volg ik met moeite, voortgestuwd door lege benen...


Ondanks zijn foutje bij de brug wil ik Andrej toch weer uitroepen tot man of the match !!! Hulde voor deze oude krijger. Maar ook Gerald krijgt een pluimpje omdat hij ondanks zijn voornemen om vroegtijdig te kappen toch door is gegaan en een opmerkelijke revival maakte aan het einde.


Met een beetje geluk heb ik volgende week de nieuwe fiets. Meer moraal kan ik niet krijgen, dus dan moet het er maar weer eens van komen...


Gereden: 80 km

Gemiddeld: 30,5