E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

maandag, januari 14, 2008

GOW Cross Almelo 12 januari 2007 (50)



De laatste cross van dit jaar. In het kader van de voorbereiding op het wegseizoen besluit ik 'm toch maar mee te pikken.

Op de fiets ga ik naar Almelo. Na enkele woonwijken in Almelo bezocht te hebben, kom ik toch uiteindelijk bij de Sumpel uit. Het is droog en voorspellingen voor vandaag geven aan dat het droog blijft.


Denk ik het parcours te kennen, heeft de organisatie een ander rondje uitgezet op de Sumpel.

De omstandigheden zijn in ieder geval minder slecht dan de vorige keer. Tussen de ervaren crossers mag ik weer achteraan starten ondanks mij zuurverdiende 10 punten. Bij de start vliegen de mannen uit de blokken en ik probeer de aansluiting te houden.


Dit lukt helaas maar tijdelijk. Hoewel het parcours niet al te technisch is, breekt m'n gebrek aan techniek me weer eens op. Gelukkig zijn de echte laatste plaatsen aan anderen voorbehouden.

Het gebrek aan conditie is volgende zure pil die ik moet verteren. M'n rug begint pijn te doen en ik heb op sommige stukken veel moeite om op de fiets te blijven zitten. De laatste ronde is een ware helletocht. Ik heb me volledig opgeblazen. Ik vecht in de laatste twee ronden nog een wedstrijd in de wedstrijd uit met een mountainbiker van Tjeilens, welke hij, door een valpartij van mij, in zijn voordeel beslecht !


Wederom achterhoede-gevechten dus, maar machtig mooi en ik heb ook nog eens het idee dat het beter (lees: minder slecht) ging dan de vorige keer....


Gereden: 50km ? (inclusief heen en terugreis)