E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

dinsdag, december 11, 2007

GOW Cross Almelo 9 december 2007





De vorige cross in Aalten was zwaar, maar achteraf had ik het gevoel dat er meer in had gezeten. Nou is achteraf praten makkelijk, maar toch....




Vorige week in Oldenzaal moest ik helaas verstek laten i.v.m. de goedheiligman, maar dit weekend was ik weer paraat... Op het clubparcours de Sumpel was een mooi rondje uitgezet, met veel draaien en keren en enkele venijnige bultjes.... Doordat het echter zo'n beetje de hele week had geregend was het één groot modderfestijn!!!!




Door mijn non-talent en het feit dat ik nog maar één GOW gereden heb, startte ik achteraan....


In het gedrang moest ik al gelijk van mijn fiets en zag ik tot mijn verbazing dat zelfs Han Leunk nog voor mij reed... Vanaf het begin zat ik volledig achter mijn adem en leek het wel een circus-attractie ! Veel geglibber en vastzuigende modder maakte het een ware helletocht... Na twee rondjes kreeg ik Leunk weer in het vizier en kom ik hem achter me laten.. Op sommige stukken liep de fiets gewoon vast en moest ik tot m'n enkels door de drek...




Eén afdaling werd me technisch toch echt te machtig, dus daar sleepte ik onhandig mijn fiets naar beneden, waar anderen spectaculair afdaalden..




De laatste ronden waren een waar drama. Door de vermoeidheid verdween de concentratie en ben ik zeker drie keer onderuit gegaan... voor de rest was "vooruit komen"het enige waar ik nog aan denken kon.




Kortom het was beestachtig, maar wel weer machtig mooi !!! Volgende week waarschijnlijk naar Nijverdal!!!