E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

maandag, januari 14, 2008

Mountainbike Veldtocht Rutbeek 13 januari 2008 (35)

Nog uitpuffend van de GOW-cross, word ik gebeld door m'n broer met de vraag of ik zin heb om op zondagochtend mee te doen met een toertocht rond het Rutbeek. Ik laat m'n besluit afhangen van de algehele toestand op zondagochtend, want m'n benen zijn behoorlijk naar de kloten.

Op zondagochtend trek ik toch de stoute schoenen aan en meld ik me om 8.30 uur bij Roy. Met de fietsen op de aanhanger gaan we met z'n vieren op pad (Roy, Aard-Jan en Daniël).
Net als we willen starten bemerk ik dat mijn achterrem verdwenen is. Eerst dacht ik dat het kwam door het gerammel in de aanhanger, maar al snel vindt Roy m'n remmetje terug. Nu nog het bijbehorende ringetje en imbusboutje. Ongelooflijk maar waar vinden we beiden terug. De rem is snel weer gemonteerd en we gaan van start.

Ik heb me echt verbaasd over het niveau van de gemiddelde deelnemer. Was ik gisteren één van de mindere Goden, vandaag leek ik (zonder op te scheppen) een prof tussen de recreanten.
Dure carbonbikes rijden massaal met een slakkegangetje over de paden. Een hoop babbels vooraf worden snel getemperd in het veld. (na de tijd natuurlijk een bruin biertje door de heren praatjesmakers)

Daniel raken we onderweg kwijt (post gemist) en ik rijd soms met A en R mee, of ik rijd een stuk vooruit. De tocht opzich is niet zo bijzonder, veel verharde en onverharde paden en weinig spectaculaire stukken

Genoeg kilometers voor dit weekend..... Laat nu de supercompensatie maar komen !

Gereden : 35 km