E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, mei 31, 2007

Ten Hag tocht 30 mei 2007



Op uitnodiging van een klant doe ik mee met de jaarlijkse Ten Hag tocht. Een soort "netwerk" bijeenkomst, waar zo'n honderd man op afkomt.


Al snel zie ik bekende wielernamen als Hennie Kuiper, Han Vaanhold en Rob Kleinsman.

Als attentie krijgt iedereen een wielertenue van Ten Hag.


Overmoedig meld ik me aan bij de snelste groep (30 km/u stond in de uitnodiging). Evenmin stond de afstand in de uitnodiging. Deze bleek naderhand 110 km te zijn !


De snelle groep bestaat uitsluitend uit echte kleppers. Ik besluit eerst de kat uit de boom te kijken en op mijn tijd wat tempo te make. Na drie lekke banden in de groep, wordt het tempo opgeschroefd in de groep. Op een gegeven moment neem ik de kop over met 50km/u , waardoor we eindelijk het gemiddelde zien stijgen. Het meerijden in de groep gaat me redelijk af, al moest wel eerst wennen aan het hoge basistempo. Ex-prof Rob Kleinsman heeft duidelijk het fietsen nog niet verleerd !


Uiteindelijk eindigen we met een gemiddelde van 35 km/u over 110 km. Voor m'n gevoel heb ik nog nooit zo lang zo hard gereden.


Gereden 110 km

Gemiddeld 35 km/u