E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, augustus 17, 2006

Training 15 augustus 2006


Dinsdagavond om een uur of zes komt de regen met bakken uit de hemel, maar gelukkig is het om 7 uur droog. Samen met Henk, Gerald en Andre rijden we het traditionele Tubanterrondje.
Ik voel me nog steeds niet echt jovel, maar met wat extra van mijn astma-medicijnen kan ik in ieder geval genoeg lucht krijgen.
Gerald zou om 19.15 uur vanaf zijn huis vertrekken en wij zouden hem onderweg oppikken. Omdat we al eerder in Delden zijn rijden we even langs zijn huis, maar het bleek dat hij al weg was.
Dan volgt de grote achtervolging; na de sluis bij Wiene rijden we kop over kop tegen de veertig, maar gek genoeg krijgen we Rodel niet in zicht !
Zelfs in Stokkum is er nog geen enkel teken van leven, maar vlak voor de Markelose berg hebben we hem in het vizier. Op de Markelose berg zelf blijkt Gerald het meest fris van ons vieren en komt hij als eerste boven. Ik moet met mijn slechte gesteldheid en de vermoeide benen verstek laten gaan.
Richting Herikerberg krijgt Andre last van zijn Penopauze en rijdt hij een metertje of honderd voor ons uit en wacht ons op in Goor. Geen van ons drieën reageert en ik ben al lang blij dat ik wat kan herstellen.

Richting Hengelo gaan we weer kop over kop en rijdt Gerald als eerste de brug over.
Richting Delden betaalt hij hiervoor de tol en moet hij lossen. Dit is onze kans om zijn laffe actie van vorige week te revancheren. Bij de laatste overname lukt het me uiteindelijk ook nog Andre en Henk te lossen.

In Delden aangekomen maakt Gerald een verzoenend gebaar door ons een biertje aan te bieden. Met tegenzin gaan we in op zijn aanbod.

Gereden: 52 km
Gemiddeld: 34,3 km/u