E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, augustus 06, 2006

Recoubeau 28 juli 2006

Weer op pad met de campinggroep. De groep is wat kleiner dan afgelopen keer en telt 21 man. Twee aan twee rijden we over de grote weg naar het plaatsje Pontaix. Vanwege de drukte rijdt de vrouw van Jean Claude achter het pelotonnetje aan met de alarmlichten aan. Bij Pontaix rijden we de Vallee de Roanne in, een schitterende vallei met een prachtig riviertje met grote, echt witte rotsblokken. Op een stijgend gedeelte in de vallei krijgt mijn buurman een lekke band. De groep fietst door en ik besluit op hem te wachten. De band is vrij snel verwisseld, maar de groep krijgen we niet meer in zicht.

Als het vrij lang duurt voor de voet van de klim bereiken, vermoeden we dat we verkeerd zijn gereden en dat blijkt ook te kloppen. In de buurt van St Nazaire- le Dessert keren we en blijkt dat we ons zo'n 20 km hebben verreden. Uiteindelijk bereiken de juiste afslag en komen we aan de voet van de Col des Pennes. Hierna is het nog 12 kilometer klimmen en dan 10 kilometer dalen naar de camping. De moraal is na de lekke band het verrijden volledig weg en als slakken kruipen we naar boven. Het werkelijk bloedheet en met de laatste krachten bereiken we de top. Ik ben kapot, heb honger, dorst en wil alleen nog maar naar de camping.
Hier aangekomen trakteert mijn metgezel me op een Pelforth Brune !

Afstand 82 km