E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, augustus 06, 2006

Recoubeau 24 juli 2006






Eindelijk vakantie ! Gisteren aangekomen op camping Le Couriou in de Drome. Elke dinsdag en vrijdag organiseert de eigenaar van de camping (Jean Claude) een fietstocht voor zijn gasten. Om niet meteen onvoorbereid daar aan mee te doen, besloten om samen met Gerald de dag er voor de omgeving te verkennen en wat te wennen aan de bergen.
Via de vallei naar Chatillion en Diois, licht glooiend. Na het dorp kun je kiezen uit twee cols; de Col de Menée en de Col de Grimone (1361 mtr). Wij besluiten eerst maar eens voor de laatste te kiezen en te zien waar het schip strandt. Gerald heeft nog steeds last van zijn knie en op het licht stijgende gedeelte laat ik hem al snel achter me. Door Gorges kom ik na 10 kilometer licht klimmen aan in het dorpje Glandage (10 km voor de top) alwaar ik besluit terug te gaan met het oog op morgen. Onderaan wacht Gerald op me en gaan we samen terug naar de camping.

Afstand 55 km

www.campinglecouriou.com