E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, juni 29, 2006

Leverink genoemd in Spaanse Dopingzaak

Leverink onderneemt stappen tegen El Pais

Uitgegeven: 28 juni 2006 18:14
Laatst gewijzigd: 28 juni 2006 21:38
STRAATSBURG - Andre Leverink heeft zijn advocaten de opdracht gegeven juridische stappen te ondernemen tegen de Spaanse krant El Pais, die hem in verband bracht met het dopingschandaal in Spanje. "Mijn advocaten zullen de vereiste stappen nemen", kondigde de kopman van HWV De Tubanters aan. "Ik heb met die affaire niks te maken."

Leverink start zaterdag in Zuid Frankrijk zijn vakantie in het Zuid-Franse Alpengebied.

Bloedtransfusies

De dopingaffaire in Spanje draait onder meer om illegale bloedtransfusies. Volgens El Pais zouden er bloedzakken zijn gevonden met daarop codenamen 'Andrej' en 'Hijo Dio' (zoon van God). Dio slaat op Harry Lubbers, de vertrouwenspersoon van Leverink.

De Twentse wielrenner kan zijn onschuld bewijzen door DNA af te staan aan de Spaanse onderzoekers. Leverink overweegt dat te gaan doen: "Ik zal daar met mijn advocaten over praten", reageerde hij woensdag bij aankomst in zijn woning aan de Strumphlerstraat. "Maar dan op zijn vroegst na de vakantie."

Na zijn kort praatje met de media maakte Leverink duidelijk dat hij de komende weken niet meer over de affaire wil praten: "Ik concentreer me nu volledig op de mijn vakantie."