E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, augustus 06, 2006

Recoubeau 25 juli 2006



Op pad met de campinggroep o.l.v. Jean Claude. Om negen uur hebben zich maar liefst 31 man verzameld! Van Jean Claude krijg ik een wielershirt van de camping en daarna vertrekken we. Het eerste stuk komt me nog bekend voor van gisteren, maar na Chatillion gaan we "en groupe" richting de Col de Menée. Hierna is het ieder voor zich. We krijgen nog als boodschap mee dat we niet door moeten rijden tot de top van de Menée, maar dat we bij een kruispuntje richting Vallon de Combeau moeten..(20 kilometer klimmen)

Het klimmen gaat me redelijk af; ik behoor niet tot de toppers, maar ook zeker niet tot de slechtsten. Een fransman en een Nederlandse jongen gaan er op het licht stijgende deel al vandoor. Ik doe nog een poging om dat gat dicht te rijden, maar zie dat niemand me helpt. Later begrijp ik waarom.....

Met Wim uit Nijverdal probeer ik weer in een eigen tempo te komen en kom ik weer in mijn ritme. Nadat we een dorpje zijn doorgereden en de bordjes Vallon de Combeau (1360 mtr) volgen, komt er een stuk klim van 16%. hier moet ik mijn inspanning eerder op de klim bekopen en moet ik in de verzengende hitte tegen mijn principes van de fiets !
De laatste 9 kilometer fiets ik samen met een jongen uit Borculo die bij de junioren van OWC fietst. Hij haalt me telkens in en staat dan weer stil.... Ik dank God op mijn blote knieën dat ik een triple heb en kom uiteindelijk als 9e boven.

Boven wachten we weer op elkaar en gaan we samen naar beneden. In het dal wordt er nog even gedemarreerd en helemaal kapot kom ik op de camping aan.

Afstand 62 km