E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, augustus 13, 2006

Training 12 augustus 2006


Een zaterdagtraining met Gerald, Andre en Henk. Het is al een tijdje buiïg, maar het dreigt deze middag droog te blijven. We besluiten het "mooie rondje Oldenzaal" te doen.

Al voor Rossum gaan we kop over kop en zit de draf er goed in. Het is lastig om Henk te volgen in de (scherpere) bochten. Hij kan daar als geen ander doorknallen. Richting Beuningen spreek ik met Gerald af het tempo op te voeren om voor de Paasberg de anderen kapot te rijden. Door de tegenwind komt hier niets van terecht en rijden we eigenlijk onszelf kapot !

In de aanloop naar de Paasberg valt Henk stil en ben ik van plan om te gaan "gangmaken" voor Rodel. Als ik achterom kijk blijkt hij er echter af te zijn gevlogen. Andre wacht op hem en samen met Henk kom ik boven. Bij de Wilmersberg blijkt dat Gerald zijn kruit verschoten heeft; Andre pakt nog een biertje bij een gepasseerde huifkar en daarna gaan we als een speer richting Oldenzaal (stukken à 48 km/u lichte afdaling).

Na Oldenzaal doen we het betrekkelijk rustig aan omdat Gerald er volledig doorzit.
Bij het bergsprintje op de viaduct verkijk ik me op Henk en klopt hij me met 2 centimeter !!

Gereden : 50 km
Gemiddeld : 33,5 km/u