E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, maart 12, 2006

Trainingswedstrijd Enter 12 maart 2006






De stoute schoenen toch maar aangetrokken en om 10.15 bij Henk vertrokken op de fiets richting Enter. Het is nog steeds stervenskoud, maar we hadden gelukkig de heenweg de wind mee.
Ben nog steeds een beetje kortademig, maar de benen voelen wel goed.
De start was meteen een chaos, want de B-amateurs moesten gelijk starten met de A. Dit werd alleen niet duidelijk gemaakt. Hierdoor kwamen de B's (mannetje of vijf) te zwerven tussen de A's en de Masters. We hebben maar rustig aan gedaan en al snel kwamen de veteranen over ons heen. Ik begon meteen lekker te draaien en wist me voorin het peleton te handhaven. Een vroege ontsnapper wist ik zelfs terug te pakken.
Na 4 ronden begonnen de echt cracks te rijden en wisten Henk en ik meteen onze plaats. Al snel kwamen we achterin te zwemmen en bij de lange rechte weg wind tegen was het gebeurd met ons.
Allebei hebben we de wedstrijd apart uitgereden in een kleine groep. Ik weet zeker dat als ik minder benauwd was geweest, dat ik het langer had volgehouden, maar helaas. Morgen even bellen met de huisarts.
De terugweg was een stuk minder. De steenkoude wind vol tegen. Ik ging al niet geweldig, maar Henk kreeg de teller niet meer boven de 26 !!
Op de Deldenerstraat kwam de hongerklop....

Al met al toch mooi 80 km gereden. Het gemiddelde weet ik niet maar de terugweg heeft deze fors teruggebracht.