E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, juni 02, 2011

Pollen en uit de wind zitten (64) 1.6.2011

De opkomst voor de woensdagavond valt dit keer wat tegen. Waren we de laatste weken wat meer mensen gewend, nu waren er maar 5!

Henk, Henk(v.E.), Andrej, Jeroen (lange)en ik vertrokken voor een Tubantersrondje met een extra lusje uitgezet door de Tuindorp Tijger.

Grote afwezig is al weken onze grote vriend Jeroen de Slager. Volgens de andere Jeroen (collega) heeft hij zich volledig gestort op cross-fitten (een soort commandotraining?) en fietst hij niet al te veel meer. Erg jammer..

Collega Jeroen is wél van de partij en is voor mij ideaal om achter te gaan zitten. Ik schat 'm in op twee meter lang, dus eindelijk zit ik eens fatsoenlijk uit de wind.
We zijn redelijk rustig begonnen en ik heb toch wat last van de pollen....

Richting Hengevelde sprint Jeroen naar het plaatsnaambordje en kan ik 'm weinig partij bieden.
Als we Diepenheim naderen kom ik weer eens op het verkeerde moment op kop en besluit ik maar zo hard mogelijk te rijden om de sprint aan te trekken..
Terwijl ik 46 km/u rijd, vliegen Jeroen en Andrej me zoals verwacht op het laatst voorbij...

Na Stokkum (tamme bedoening) rijden we voorbij de "afslag" Markeloseberg voor een extra lusje voor de Zwitserland-gangers. Zo pakken we een extra klimmetje. Op de Markeloseberg heb ik het even gehad. Te vroeg op kop en moet ik even passen.

Ook daarna pakken we een extra lus richting Dieka, de klinkerweg aldaar en de Apenberg (van de andere kant). Hier neemt Henk het initiatief en besluit ik hem te volgen. Jeroen en Van Essen moeten passen. Met een redelijk tempo kan ik omhoog, alleen vergis ik me (weer) in de afstand.
Andrej heeft zich ondertussen bij ons gevoegd en met z'n driëen komen we boven.

Richting Delden geef ik nog één keer gas op de brug. Als ik uitgepierd boven ben, rijdt Jeroen me met snelheid voorbij en slaat ie even een gaatje met de rest. Niemand heeft nog zin dit dicht te rijden en pas in Delden zijn we weer bij hem...

Lekker gereden vandaag.. Er zit weer wat power in, hoewel de pollen me nog wel een beetje parten spelen.