E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, juni 02, 2011

Holterberg off-road... 29.5.2011(50)

Samen met collega Edwin de MTB-route Holterberg gereden, uitgebreid met de zwarte route richting Hellendoorn.

Een leuk rondje voor zondagmorgen, hoewel de route zonder bovengenoemde extra luswel wat tegenvalt.

Vanaf station Holten is het eerste stuk wel spectaculair, met een forse afdaling op de Motieweg, daarna off-road pittig omhoog en meteen weer een steile afdaling over veel boomwortels. Daarna was het even gedaan met het spektakel, totdat we op de extra lus bij Nijverdal kwamen.
Mooie singletracks en een kneiter van een klim met dito afdaling...

Terug op de Holterbergroute kwam ik in de eerste steile afdaling in botsing met een corpulente vrouw zonder helm. Op het moment dat ik haar al stuiterend wilde passeren, besloot zij ineens aan de andere kant van de track te gaan rijden en vol in de rem te gaan voor een boom...
Met volle vaart vloog ik op achterop haar... Zij met een zere enkel (met dank aan mijn trapper) en ik met wat schaafwonden aan arm en handen hebben vervolgens de route vervolgd. Overigens is het laatste stuk nog nauwelijks de moeite waard. (uitsluitend zandpaden).

Toch een leuke zondagochtend gehad die zeker voor herhaling vatbaar is!