E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, april 05, 2009

Training 1 april 2009 (55)




De eerste Tubantertraining van het seizoen. Een mooie graadmeter om eens te kijken hoe iedereen er voor staat.

"Iedereen" is een relatief begrip, want ondanks de forse ledenaanwas van het afgelopen winter, verschijnen er 7 Tubanters om half zeven bij Hans: Andrej, Freek, Ramon, Jeroen S., Hans, Henk en ik.
Met de komst van de nieuwe leden wordt er ook gekozen voor een nieuw rondje, waar niet iedereen even gelukkig over is. Ik vond het een prima rondje om te rijden. Er staat een stevige wind, maar bijna iedereen doet keurig zijn werk.. Richting Saasveld komt de wind in de rug en wordt het tempo opgevoerd, alwaar Henk en Hans het slachtoffer van worden. De schaduwkopman voor Vlaanderen moet lossen!!! Ai....

Bij café Het Anker hergroeperen we weer met een scheldende Hans en rijden we wat bescheidener. Richting Deurningen echter wordt er weer gas gegeven en wederom horen we achter ons een scheldende Hans. Freek heeft ondanks minder training de sterkste benen, maar ook nieuwkomers Jeroen en Ramon laten zich niet onbetuigd.

In Deurningen nemen Hans en Henk afscheid, terwijl de rest nog een extra lusje meepakt richting de UT. Ramon zet nog even de gaskroon open, maar helaas voor hem wordt hem geen ruimte gegeven..

Vanaf de UT rijden we uit richting Hengelo... Een leuke training!!

1 Comments:

  • At 8:27 p.m., Anonymous Hans said…

    Leuk verhaal, maar zoals vaak een halve waarheid.
    De eerste keer dat ik moest lossen kwam niet door het hoge tempo, maar door een sturfout van Henk( de beste stuurman in onze groep). Hij ging hierdoor bijna op zijn muil en nam mij in zijn actie mee. Wonder boven wonder bleven we allebei op de been of op de fiets. Als er hierna asociaal hard doorgefietst wordt vind ik dit meer dan een goede reden om te schelden. In het verleden werd er rekening met elkaar gehouden tegenwoordig lijkt dit soort egocentrisch macho gedrag als normaal te worden gezien. De tweede keer moest ik wel lossen in verband met het te hoge tempo maar heb ik niet gescholden. Ik heb er bewust voor gekozen om niet naar Vlaanderen te gaan omdat ik geen tijd of zin heb om in het vroege voorjaar al zo veel te trainen. Als ik echter toch veel moet doen om alleen maar mee te komen geloof ik dat we iets niet helemaal goed doen.
    groeten Hans

     

Een reactie posten

<< Home