E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

dinsdag, maart 31, 2009

Training 29 maart 2009 (85)

De eerste zondagstraining van de Tubanters. Nu de website actief is en we toch een aantal nieuwe leden hebben verwacht ik een wat hogere opkomst dan te doen gebruikelijk.

Freek, Jeroen, Hans, Henk en ik vertrekken iets na tienen bij Henk thuis.
Het is een groot vraagteken hoe Hans en Jeroen ervoor staan na de winter. Van Freek weet ik in ieder geval dat hij dit winter gecrossd heeft.

Richting Diepenheim probeert Freek ons te verrassen door vlak voor de dorpsgrens een sprint in te zetten. Al gauw blijkt dat er niet voldoende achter zit, want ik kom relatief makkelijk op zijn wiel en hoef alleen maar te wachten tot hij stilvalt. Henk, Jeroen en Hans reageren niet.
Ook mijn demarrage is niet splijtend, maar Freek val inderdaad stil en ik kan hem moeiteloos passeren..

Naarmate de kilometer verstrijken komt Freek beter in zijn ritme en op de Holterberg besluiik voorlopig maar in zijn wiel te blijven. Henk denkt hetzelfde en Hans en Jeroen geloven het wel.
Op de Diepe Hel moet ik Henk en Freek laten gaan en ik vrees voor een samenwerkingsverband van die twee richting Nijverdal.

Dankzij de toeristen kan ik "tussen de auto's" terugkomen bij het tweetal. Henk kijkt verrast achterom dat ik er weer bij ben. Dit geeft even een kick! Met z'n drieën knallen we door naar Nijverdal en wachten we een tijdje op de andere twee..

Samen fietsen we terug naar Hengelo en pakken we toch weer 85 kilometertjes!! Woensdagavond nog en dan gaan we naar Vlaanderen!!