E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, juni 01, 2008

Ten Hag fietstocht 28 mei 2008 (103)

Dit jaar was ik mentaal in ieder geval beter voorbereid dan vorig jaar. Nu wist ik ongeveer de afstand, maar vooral ook de kruissnelheid.

Ook dit jaar waren er weer overmoedigen die zich aanmeldden bij de snelle groep, waardoor we met een te grote groep vertrokken.. Dit bleek al na een kilometertje of tien. Constant werd er tegen de 40 aangereden, waardoor de groep al snel kleiner werd. Mijn benen waren goed en ik kon me dan ook makkelijk handhaven in deze groep. Af en toe deed ik netjes m'n kopwerk en zag ik dat de zelfde mannen als vorig jaar overbleven.

Na de pauze ging het gas erop.. en vanaf Buurse probeerden mannen weg te rijden. Hier heb ik me maar niet aan gewaagd, maar wel met het (af en toe) dichtrijden van de gaten.

Een kilometer of 5 voor Haaksbergen reed er weer iemand weg. Snel werd er gereageerd door de 2 ex- topamateurs. Ik heb nog gepoogd de kloof te overbruggen, maar als snel ging op het laatste moment het licht uit. Ik bleef zwemmen tussen de koplopers en de groep (althans, wat daar nog van over was..)

Echt volle bak heb het nog volgehouden tot Haaksbergen, maar het bleek uiteindelijk (net) niet voldoende...

Volgend jaar zal ik m'n kopwerk moeten verminderen, misschien dat er dan een kansje inzit (?)

Gemiddeld 35,1 km/u