E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

dinsdag, mei 27, 2008

Training 24 mei 2008 (63)

Weer een harde kern opkomst. Henk, Andrej, Gerald, Wietse en ik fietsen eerst richting Agelo vanwege de windrichting. De malaise van afgelopen heb ik psychisch weer verwerkt. Nu nog fysiek.

Richting Saasveld zit de vaart er al meteen goed in. Wietse neemt het lastigste stuk voor zijn rekening. Richting Agelo rijden we fors door (kop over kop). Gerald wordt hiervan het slachtoffer.
Zijn vormcrisis is nog niet beslecht. Oppassen dat het niet tussen de oren gaat zitten.

Vlak voor de eerste klim in Agelo zijn we hem kwijt, Andrej rijdt terug om hem op te pikken.
Wietse, Henk en ik rijden door tot Ootmarsum. Probleemloos rijd ik omhoog op het grote blad, terwijl de andere twee klein voor rijden. Bij de samensmelting blijft Gerald alleen nog maar in het wiel.

Op de Paasberg wordt het tempo opgeschroeft. Andrej probeert hier een slaatje uit te slaan, maar snijdt mij ondertussen af, waardoor ik half in de berm terecht kom. De anderen weten het gaatje ook niet meer te dichten.

In de afdaling van de Wilmersberg lossen we Gerald en Wietse. Ik dacht dat ik de enige kluns in de bochten was, maar Wietse kan er ook wat van ....
Op de viaductklim in Oldenzaal knokken Henk en ik voor de eerste plek, maar niet nadat Andrej vakkundig de berm is ingereden...
Net vóór Henk kom ik boven.

De laatste klim voor Hengelo in Andrej zo getergd, dat niemand er meer aankomt....

Tenslotte rijdt Gerald als eerste Hengelo weer binnen...