E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

vrijdag, mei 16, 2008

Training 14 mei 2008 (52)

De laatste training voor de CK. Dit weekend ga ik met m'n collega's naar Terschelling en komt er niets van fietsen. Sterker nog, mijn lichaam zal gedeeltelijk vernietigd worden door de alcohol vrees ik.

Er is een mega-opkomst op de woensdagavond ! Henk, Henk, Andrej, Hans, Bolhuis, ene Herbert, Freek, een vriend van Henk Scheuten en ondergetekende. Gerald pikken we onderweg wel op.

Tot Wiene blijft alles nog rustig, wel wordt er twee aan twee doorgedraaid, maar er is weinig sprake van organisatie. Bolhuis en Herbert plaatsen een semi-demarrage en Freek en Henk reageren. Op het moment dat het gat te groot dreigt te worden waag ik de oversteek en weet met een uiterste inspanning aan te haken bij de twee. Op hetzelfde moment knakt Henk en rijden Freek en ik door tot Hengevelde.

Richting Diepenheim rijden we eindelijk kop over kop en kom ik voor een sprint ongelukkig ui. Dus besluit ik maar het tempo op te schroeven om zo een ander gang te maken. Tot mijn verbazing komt er echter niemand over me heen.

Richting Stokkum blijkt dat er maar weinig mensen initiatief nemen en geef ik nog eens gas op de klinkers. Freek volgt me op de voet en een deel haakt aan. Achterin vallen er slachtoffers, waaronder Hans en Henk S.
Op de Markeloseberg neemt Andrej het initiatief. Hierna neem ik het over, maar vlak daarna valt Freek aan. Vanuit m'n tenen rijd ik het gaatje nog dicht en kom ik als eerste boven.
Op de Herikerberg rijden Freek en Andrej als eerste naar boven. In de afdaling rijden Freek en ik door en sprint ik als eerste Goor binnen. Wel met een voordeeltje t.o.v. Freek die geen parcourkennis heeft.

In Goor rijden we even het trottoir op om te wachten.
Op de brug rijden Freek en ik in de staart en spurt Andrej als eerste naar boven. In de afdaling geven Freek en ik weer gas en rijden we met z'n tweetjes weg. Andrej probeert met Henk het gat dicht te rijden en komt gevaarlijk dichtbij. Daarna geven we nog even gas en zijn ze gezien.
Net na het bordje Delden halen we Rodel in die de hele rit alleen heeft gereden... (te vroeg gestart of wij te laat gestart ?)

De verhoudingen zijn wel duidelijk nu. Henk, Andrej, Freek en ik zijn met overmacht de sterksten. Nu nog afwachten hoe sterk Wouter en Stan zijn. Maandag weten we meer.............