E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

dinsdag, maart 04, 2008

Trainingswedstrijd Enter 2 maart 2008 (90)

Gisteren heb ik m'n benen eigenlijk meer pijn gedaan dan dat bedoeling was... De storm van gisteren is nog niet gaan liggen en de lome benen ook niet..
Desalniettemin heb ik afgesproken met Henk om naar Enter te gaan en belofte maakt schuld!

Zoals gezegd waait het nog steeds snoeihard. Na het traditionele kopje koffie bij Monique gaan we met de wind vol tegen naar Enter. De karnemelk in de benen van gisteren is nog goed voelbaar..

Bij het inrijden merken we al snel dat er (uiteraard) stukken zijn waar we de wind vol in de rug hebben, maar uiteraard ook andersom.... Aan de start staan maar een handjevol A- en B Amateurs waar Henk mee moet starten. De masters zijn in grote getale op komen dagen...

Henk start een minuut of twee vóór mij.. Toch altijd weer even wennen in zo'n grote groep, wat als gevolg heeft dat ik al snel redelijk achterin de groep rijd (dom, dom....)
Na twee ronden laat een handje vol renners voor mij een gat vallen en mis ik met een redelijke groep de aansluiting. Veel renners waaien er letterlijk af, maar ik weet met 3 medestanders een redelijke "achtervolging" in te zetten. Ook zijn we vergezeld van een junior die met een klein verzet toch heel sterk rijdt. Met z'n vieren rijden we keurig kop over kop en na een paar ronden krijg ik Henk in het vizier. Hij heeft moeten lossen bij de amateurs, is daarna terecht gekomen in de kopgroep van de Masters, maar heeft het daar ook niet kunnen bolwerken.
Hij haakt met nog een drietal renners aan en doet de eerste ronde geen kopwerk meer. De andere twee doen überhaupt geen kopwerk, dus sleuren we met z'n vieren verder. Uiteindelijk helpt Henk ook nog even mee en rijden we keurig in een strak tempo de 12 ronden uit!!

De terugweg naar Hengelo hebben we goddank de wind mee, want m'n benen zijn helemaal leeg.
Toch lekker gefietst vanmiddag en geen moment in de problemen geweest.... en.. niet te vergeten ; 90 km meegepakt !!!! Dat maakt mooi 160 km voor dit weekend !!