E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, maart 30, 2008

Training 29 maart 2008 (75)


De laatste zaterdag voor de zomertijd. Ik stop hierna dan ook met het verzenden van een mailtje voor de zaterdagtraining. Niet dat het veel uitmaakt. Ook vandaag vertrekken we weer met slechts vier man.(Andrej, Gerald, Henk en ik).


Henk en Andrej gaan volgend weekend samen met Wietse en Stan naar de Ronde van Vlaanderen en zijn dus uit op een stevige duurtraining. De paastocht is vanwege de sneeuwval ook al in het water gevallen.


Andrej neemt als eerste de groep op sleeptouw. Wellicht wil hij zich revancheren voor zijn mindere optreden van vorige week? Zelfs een naderende groep toerders duldt hij niet bij zich en hij sleurt ons richting Hengevelde.


Bij de Needse berg doet Gerald de forcing en zie ik halverwege de klim ineens Andrej langs me heen flitsen. Redelijk makkelijk kan ik hem counteren en kom ik als eerste boven. Dit is de start van meer interval aanvalletjes waarmee ik probeer Andrej op de knieën te krijgen. Het echte slachtoffer heet echter Gerald. Hij krijgt last van zijn rug en heeft regelmatig moeite ons te volgen. Henk is een geduchte tegenstander en trapt goed door... Voor Diepenheim laten we Andrej lopen en slaat hij al gauw een gat van zo'n 200 meter. Met een ultieme krachtsinspanning weten we kop over kop hem nog nét voor Deep'n terug te halen. Andrej is nog niet verslagen !!


Al met al een lekker ritje met veel interval. Ik heb het gevoel dat de vorm er zit aan te komen.

Zeker nu we 's avonds weer kunnen trainen gaat het nu snel !!!


Gereden: 75 km