E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, maart 25, 2007

Training 23 maart 2007 (Cross)

Ik heb vandaag een vrije (vrij)dag, het is redelijk weer en ik besluit m'n nieuwe crossfiets maar eens te proberen.
Tussen Enschede en Lonneker is een nieuwe ATB-route geopend en besluit die maar eens te verkennnen. Cross-schoenen heb ik nog niet, maar m'n oude raceschoentjes moeten me er vandaag maar doorslepen.

In de buurt van het Lonnekermeer vind ik bordjes waarvan ik denk dat ze bij de route horen. Gelijk al duik ik een bospad in vol met diepe moddersporen. Ik heb de neiging om direct al af te remmen, maar toch snijd m'n fietsje er fullspeed doorheen. Dat is dan ook meteen het einde van de maagdelijk schone fiets !!

Al gauw blijkt dat ik niet op de ATB-route zit, maar op een "gewone" fietsroute. Het mag de pret niet drukken, via de Lonnekermolen ga ik via leuke fietspaden naar De Lutte en dan naar Oldenzaal.

Behalve het eerste stuk heb ik verder geen noemenswaardige off-road paden gehad en ik besluit dan ook het ATB_parcours bij het Hulsbeek maar eens te testen.

Dit duidelijk andere koek ! De singletracks zijn erg diep, lopen op en af en het is één grote drekzooi....
Hier wordt het nut bewezen van degelijke cross-schoenen. Elke keer als ik ter correctie één of beide voeten uit de pedalen klik, kom ik er met die gladde racezolen niet meer in... Dit is echt een drama en ik moet dan ook regelmatig van de fiets.
Bij een steile afdaling ga ik tenslotte in slowmotion over de kop en lig ik als een echte debutant in de modder.... Dapper sta ik weer op, zet mijn linker shifter weer recht en ga terug naar huis.............

Gereden een kilometertje of 40