E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

maandag, maart 05, 2007

Trainingswedstrijd Enter 4 maart 2007

Samen met Henk naar Enter.
Het is mistig en vrij fris, maar wel droog.. De verwachtingen zijn bij mij (en ook bij Henk) niet al te hoog gespannen.

Met een man of 50/60 staan we aan de start en de wind is matig...
Al meteen in de eerste ronde krijgen we op het lange stuk richting finish de wind schuin van voren. Het peloton fietst meteen in een lang lint en ik moet alle zeilen bijzetten om niet te lossen.
Na het eerste rondje is de groep wat compacter en kom ik er redelijk doorheen.

Halverweg ronde 4 ben ik weer helemaal het mannetje en nét op het moment dat ik dat denk...
wordt er ineens gas gegeven.. In een lang lint gaat het tempo fors omhoog en voel ik mijn benen langzaam leeg lopen.... Bij het 5e rondje houd ik het niet meer en moet ik het peloton laten gaan... Later blijkt dat dit rondje ook voor Henk de nekslag was...

Volledig uitgewoond fietsen we terug en krijgen we het tempo niet boven de 25(!)...
Met opgeblazen benen kom ik thuis..... Dit moeten we maar zien als een investering die zich later zal uitbetalen...

Gereden: 80 km