E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, maart 11, 2007

Trainingswedstrijd Enter 11 maart 2007

Met de schrik van vorige week nog in de benen, toch maar weer naar Enter.
De zon schijnt volop, maar het waait snoeihard ! De heenweg worden we ingehaald door een drietal fietsers van DWV Klein Verzet en kunnen we af en toe lekker uit de wind zitten

We starten vol goede hoop, maar al snel merken we dat de wind ons parten gaat spelen. Op het stuk parallel aan de autobaan staat ie vol op de kop.... Na het 1e rondje valt de groep van een man of 60 volledig uitelkaar en raken Henk en ik in de 2e groep terecht. Dit groepje is redelijk aan elkaar gewaagde en Henk en ik kunnen netjes onze aflossingen doen. Op het stuk voor de finish (wind vol mee) raakt Henk in de problemen en dreigt te moeten lossen. Ik ben sterk genoeg om het gat voor hem dicht te rijden en we kunnen weer aansluiten.

Na een rondje of 6 begin ik m'n benen te voelen en besluit ik even niet mee te doen met het op kop rijden. Een kapitale fout ! Hierdoor kom ik achterin de groep en krijg ik het eigenlijk veel lastiger. Ik kom vol in de wind te zitten en mij voorganger moet de groep laten gaan. Ik heb de kracht niet meer om het gat te dichten en 200 meter verder is het gedaan met Jansen.

En dat terwijl ik toch makkelijk reed. Duidelijk een gebrek aan ervaring... Wijze les is dus: NOOIT achterin de groep rijden..

Henk moet uiteindelijk een paar rondjes voor het eind ook lossen en samen met Henk Scheuten rijden we weer terug naar Hengelo

Gereden: 80 km