E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, augustus 20, 2006

Open kampioenschap van Borne 19 augustus 2006

Na jaren als toeschouwer aan de kant te hebben gezeten van de Ronde van Het Letterveld in Borne, was er dit jaar voor de tweede keer de mogelijkheid om mee te doen als niet-licentiehouder. Drie ronden achter de derny en vervolgens een half uur en één ronde(1500 meter).
Notabene Gerald was de intiator die 4 man (inclusief zichzelf) van de Tubanters aan de start kreeg ! Vorig jaar was de opkomst slecht geweest (9 man), maar dit jaar schat ik dat er wel een mannetje of 25 aan de start stonden.
De drie rondjes achter de derny gingen tergend langzaam; alleen bij het ingaan van de laatste bocht werd er gas gegeven en lag de wedstrijd open !

Het tempo vloog omhoog vooral door Henk de Jong en liep gedurende de race eigenlijk ook niet meer echt terug. Al na 2 rondjes pakten twee man een voorsprong van zo'n 100 meter die ook niet meer dichtgereden zou worden. Op een bepaald moment zag ik Gerald niet meer en was ik ook Andre kwijt. De laatste bleek achterin de groep te zitten en Gerald was gelost.

Ik had mezelf voorgenomen vooral in het begin wat zuinig te rijden en op het laatst wat ondernemen, maar door onervarenheid/dommigheid/niet-oplettendheid zaten we voor dat ik het wist in de eindsprint ! En dat al na 26 minuten. Ik had me volledig gefocused op die 30 minuten en nooit een keer gelet op de rondebordjes aan de kant van de weg....(blond?)

Zo eindigde de race voor mij toch een beetje in een anti-climax, maar eindigde ik toch keurig in de eerste groep... Wie weet had er meer ingezeten. Volgend jaar ga ik zeker weer meedoen !

Gereden afstand (inclusief inrijden enz... 49 km)
Gemiddelde snelheid in de koers(inclusief 3 rondjes langzaam achter de derny) 37,5 km/u

1 Comments:

  • At 1:38 p.m., Anonymous Anoniem said…

    even kijken of een reactie nu beter gaat.

     

Een reactie posten

<< Home