E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

maandag, augustus 29, 2011

Proflicentie aanvragen? (RBR Borne) 27.8.11 (15)

e





De sterren stonden goed voor vandaag.. voor mijn gevoel heb ik een betere vorm dan de voorgaande jaren en ik heb de laatste dagen geen echte inspanning meer gedaan... alle ingrediënten voor een redelijk tot goede tijd in de RBR van Borne dus.

Voor de wedstrijd ín de wedstrijd staan Gerald, en de Tubanters Henk, Hans en Andrej op de startlijst.

Mijn loper dit jaar is Bert, hij heeft de laatste jaren niet zoveel meer gelopen, maar heeft speciaal voor dit evenement de draad weer opgepakt..

Al bij de eerste doorkomst zie ik dat Henk de beste loper heeft. Geen probleem, vorig jaar was dat ook zo en kon ik het gat overbruggen. De loper van Andrej heb ik even gemist, maar zal ook wel weer voorin zitten. Dan komt Jolanda langs met een minuut daar achter Bert.

Als we in het Parc Fermé staan te wachten zie ik Henk al snel een keer vertrekken. Als veel later Jolanda aantikt, begin ik handmatig te tellen. Bij 2 en een halve minuut zie ik ook Hans wegrennen en weer een halve minuut daarna komt Bert binnen.

Na de gebruikelijke stressvolle wissel begin ik vol goede moed aan m'n inhaalrace. Omdat relatief laat gestart ben vlieg ik de eerste kilometers de ene na de andere fietser voorbij. Als ik bij Het Anker alleen kom te zitten, krijg ik toch wel behoefte aan een medestander of een groep, maar die blijkt er niet te zijn. Langzaam beginnen mijn benen vol te lopen en probeer ik toch een redelijk tempo vol te houden.

Nét als ik voor m'n gevoel het juiste ritme te pakken heb, voel ik bij de haakse bocht (het keerpunt) m'n voorwiel zwabberen..... @#$#$#@***##$# !!!!!!

Lekke band dus.. althans een "afloper" in jargon genaamd... Meteen is het gedaan met de moraal.. geen reserveband bij me natuurlijk... Omdat er nog wel wat lucht in zit probeer ik zover mogelijk achterop mijn zadel te gaan zitten, maar al snel voel ik het stoten van de velg op het Saasveldse wegdek..

Er zit niet anders op om stapvoets naar Borne te rijden. Onderweg vraagt een motoragent nog of ik me wel goed voel. Als ik aangeef dat m'n band lek is, zegt hij me niet verder te kunnen helpen en geeft hij weer gas (de politie is je beste vriend)

Na 7 km stapvoets rijden, rijd ik Borne binnen en krijg ik het welverdiende medelijden over me heen. De Bornse bevolking steekt me een hart onder de riem...
Ondertussen vliegen de eerste toppers me voorbij.. Als ik het Parc Fermé binnen zwabber, hoor ik de speaker nog enthousiast m'n naam uitroepen.

Petra staat bezorgd bij het wisselpunt omdat ze me niet voor de tweede keer heeft zien passeren. Ik geeft Bert de chip door en zeg'm dat ie zelf maar moet weten of ie nog verder wil.
Als een echte doorzetter gaat hij van start en maakt hij de race af.

Ondertussen komen Henk, Andrej, Gerald en Hans ook binnen en kijken verbaasd dat ik al binnen ben.

Jammer van deze verloren kans. Henk rijdt de snelste tijd van ons vijven met een tijd waar ik het zeker nog moeilijk mee had gekregen.. maar dat is allemaal "als..."

Opstekertje is dat ik in de officiële uitslag vermeld sta als de nummer 1 fietstijd.. met pas ná een minuutje of vier Rob Kleinsman.. Toch nog een proflicentie aanvragen ??