E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, augustus 18, 2011

Koersbroek met vleugels 17.8.2011 (52)




De vakanties zijn nog maar krap achter de rug en toch staan er alweer 7 (aspirant) Tubanters te trappelen om op de woensdagavond te knallen.

Hans is weer terug na blessureleed en ook Andrej lijkt op de weg terug. Daarnaast dienen de De Boer broertjes zich aan, beiden voorzien van een nieuw frame, Henk en Roy (die de smaak te pakken lijkt te krijgen) 7 man sterk dus weer!!

Henk heeft zich voor de gelegenheid gekleed in een professioneel uitziende italiaanse koersbroek, aangeschaft tijdens zijn vakantie (zie foto). Ik moet het doen met alleen nieuwe remblokken en een paar nieuwe sokken.

Het tempo zit er deze avond weer goed in en al snel wordt er weer kop over kop gereden (behalve Roy.. dat wordt toch eens tijd).
Andrej's blessure lijkt achter de rug, want hij stamp weer als vanouds. Ook Hans lijkt de afgelopen weken niet stil te hebben gezeten.

Meest opvallend is de "grinta" van Henk. Zijn tricolore-broek lijkt hem vleugels te geven en hij is niet te stoppen. Voor Hengevelde kan ik nog net zijn sprint met een teennagel pareren, hetgeen me de kilometers daarna lijkt op te breken.

Roy blijft keurig aanhaken en ook Guus en Freek trekken door. In Stokkum kom ik te vroeg op kop en voel ik nog steeds de moeie benen van Hengeveld. Epo-Henkie heeft er geen last van en stampt als vanouds over de klinkers.

Op de Markelose-berg lijkt Henk echt vleugels te krijgen. Zijn hoogtestage heeft 'm goed gedaan en hij slaat echt een groot gat ten opzichte van de rest.

Op de Herikerberg lijk ik eindelijk iets hersteld te zijn en kan ik onstuimige Henk nog net passeren. Helaas red ik het niet tot bovenaan want m'n benen zijn dan volgelopen. Andrej maakt bij het bordje Goor handig gebruik van de tegenliggende auto en gaat met z'n handen omhoog (Andrej pas op!!) langs het bordje.

In Goor vindt Hans het nodig om even door te trekken. Roy begint dan te spartelen, zeker als daarna (weer) Henk het overneemt....

Tot Delden wordt er nog weer stevig kop over kop gereden en met een gemiddelde van meer dan 35 km/u komen we in Delden aan.