E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, augustus 21, 2011

Wietse is los ! 20 augustus (63)

Zaterdagmiddag, bij Andrej op de oprit verzamelen zich (natuurlijk) Andrej, Henk samen met zwager Wietse, Roy en Richard. Op het allerlaatst voegt ook Gerald zich bij de groep. Net terug van Ameland, de koffers nog onuitgepakt achtergelaten.

Via de UT fietsen we richting Lonneker. Al gauw blijkt dat Wietse er zin in heeft. Hij is degene die de groep in gang trekt met een hoger tempo dan we gewend zijn. Henk vindt het heerlijk volgens mij, want hij wel zich prepareren voor de RBR volgende week en kan dus wel wat snelheid gebruiken.

Bij de Lonnekermolen komen we achter een grote tractor te zitten met een brede aanhanger waar je met geen mogelijkheid langs kunt. Dit geldt natuurlijk niet voor Andrej en Wietse.
Als we na de golfbaan eindelijk van dit onding verlost zijn, wordt er begonnen met temporijden.
Via Oldenzaal kiezen we voor de weg die uiteindelijk uitkomt bij de klim naar de Wilmersberg.

Daarvóór (bij de kweker) geeft Wietse alweer gas en heeft hij op een gegeven moment een gat geslagen. Omdat er een tijdje niemand reageert rijd ik het gat dicht waarbij ik zelfs een snelheid behaal van 53 km/u (toegegeven de weg loopt daar iets af).

Als we links afslaan naar de Wilmersberg wil ik eigenlijk even wachten tot de groep weer compleet is, maar Wietse trekt ook daar door. Als ook Gerald probeert de kloof naar Wietse te verkleinen, is alle twijfel weg en springen Andrej en ik er ook maar achteraan. Voor het hotel valt Gerald stil en merk ik vanuit mijn ooghoek dat Andrej me probeert te passeren. Nog maar even extra gas dus en ik kom na Wietse als tweede boven.

Als de groep weer compleet en op adem is, rijden we via de Lutte richting Beuningen.
Hier wordt er weer stevig kop over kop gereden, waarbij vooral Henk meer lijkt te demarreren dan over te nemen. Hierdoor slaan Henk, Wietse en ik een gat en wordt het tempo hoog gehouden.

Na Beuningen weet Henk nog een "leuke lus" over de es. Inderdaad een mooie slingerende weg. Alleen jammer dat ie ook langzaam omhoog loopt ;) Als Andrej na een tempoversnelling van Wietse moet passen, moet ik noodgedwongen weer aanzetten en samen met Henk sluit ik aan bij Wietse. Boven op de es blijkt dat de hele groep uit elkaar is getrokken en besluiten we even te wachten.

Op de Hanhofweg wordt er bekeken gereden. Als de weg iets meer begint te stijgen neemt Gerald het initiatief met een demarrage. Wietse die voor me rijdt schakelt bij en zet de achtervolging in en ik zet me in zijn wiel. Vóór de bocht valt Gerald stil en fietsen we hem met ons tweetjes voorbij. Mijn benen staan in de brand en gelukkig merk ik dat Wietse het ook lastig heeft want hij schakelt terug. Met z'n tweeën komen we boven met vlak achter ons Gerald (hoogtestage in Ameland gehad).

Naar De Lutte toe probeert Andrej nog even weg te springen, maar kan ik zijn aanval pareren.
Op de Tankenberg (via het Kleine Zwaantje) neemt de oude krijger echter revanche door als eerste boven te komen. Op de Postweg knalt Henk weg uit de groep en kan ik hem als enige volgen. De rest zegt last te hebben gehad van een hond, maar die hebben Henk en ik niet gezien blijkbaar ;)

De weg van Oldenzaal naar Hengelo is traditioneel ook een hardrijd-stuk. Als ik net even op kop fiets, zie ik (alweer) Wietse wegknallen. Als even later Henk hem achtervolgt, twijfel ik of ik de kloof nog kan overbruggen. Met de moed der wanhoop neem ik de gok en kan ik toch nog hun wiel komen. Kop over kop rijden we met ons drieën richting Hengelo, waarbij er constant 44 km/u wordt gereden. Vlak voor Frans op de Bult wachten we op de groep en fietsen we gezamenlijk naar Hengelo.

Lekker in tempo gereden vandaag. M'n benen voelen goed en het lijkt erop dat de vorm voor de RBR goed is!!