E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, augustus 25, 2011

Nu wachten op supercompensatie? 24.8.2011 (55)

Met negen man op de Tubantersavond... wederom een "grote" opkomst zoals zo vaak dit jaar.
Binnenkort zal het weer gedaan zijn met de avondtrainingen want het is al weer snel donker.

Deze avond vertrek ik met Guus, Freek, Henk, Andrej, Roy, Ben, Wouter en Jeroen.
Jeroen is in training voor zijn deelname aan Duchenne Heroes en is een welkome aanvulling op de groep. Goed initiatief trouwens. Jeroen kan nog sponsoren gebruiken!!

Mijn benen voelen al meteen moe aan en ik ben voornemens om het vanavond niet te gek te maken na 4 x in 5 dagen fietsen. Al direct na Wiene gaat het weer kop over kop. Mooi is dat we elkaar direct aflossen met uitzondering van Andrej. Elke keer als hij op kop komt rijdt ie net iets harder waardoor het doordraai-systeem verstoord wordt. Ook Roy draait nu mee in de carrousel.

Richting Diepenheim wordt het tempo opgeschroefd en wordt de groep regelmatig uit elkaar getrokken. Bij de sprint voor het plaatsnaambordje word ik gesneden door Guus en besluit ik het maar te laten lopen.

Vóór Stokkum ben ik de klos en zit ik te lang op kop. Vlak voor de klinkerweg neemt Guus over en ben ik (wederom) kansloos. Ik laat het maar lekker lopen en kan ze op de helling weer bijhalen. Op de Markeloseberg zit ik achterin de groep, als ik zie dat Freek en Henk gas geven. Na eventjes twijfel besluit ik m'n vermoeide benen toch nog even aan te spreken en de sprong te wagen. Ik weet de 2 bij te halen maar ben voor de sprint kansloos.

In Goor komt onze groep bijna in aanraking met een auto. Nog maar net gaat het goed en de bestuurder beklaagt zich bij Wouter.

Richting Delden wordt er weer gedraaid. Vlak voor de brug kom ik op kop en besluit ik mijn laatste krachten aan te spreken. Met 48km/u knal ik tegen de brug in de wetenschap dat ik de streep niet haal. Het verbaast me dat ik het bijna boven haal als de groep me toch inhaalt.

Na de brug haken Wouter en Roy af en wordt er nog even tot Delden doorgekacheld. Mijn benen zijn nu helemaal op en ik beperk me tot meerijden.

Nu is het tot zaterdag niet meer fietsen en kijken of de supercompensatie zijn werk gaat doen.
Ik ben benieuwd!!