E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, mei 10, 2009

Training 6 mei 2009 (52)

Afgelopen weekend per mail een oproep gedaan om toch meer Tubanters op de been te krijgen voor de woensdagavond. Ook ikzelf was de afgelopen weken te vaak afwezig vanwege allerlei beslommeringen, maar als ik anderen mag geloven was de opkomst wel erg bedroevend. En dat met zoveel nieuwe leden.

Vandaag was het niet veel anders, het heeft de hele dag geregend, maar 's avonds is het droog.
Ramon, Andrej, Henk en ik kiezen voor het Tubantersrondje.

Mijn benen voelen erg stroperig aan, het slenteren in Parijs wil er blijkbaar maar niet uit.
Richting Diepenheim wordt er al snel kop over kop gereden, waarbij Ramon een sterke indruk maakt. Andrej probeert de sprint weg te kapen, maar met moeite weet ik hem te overtroeven.

Richting Stokkum wordt er nog aardig doorgekacheld en aan de voet van de Markelose Berg draai ik als eerst de bocht in.
Na 100 meter trekt Ramon opnieuw de gaskraan open en knalt ie er weel hel hard over, gevolgd door Henk. Ik besluit met m'n slome benen maar niet te volgen en Andrej denkt waarschijnlijk hetzelfde. Op het tweede stuk echter, zie Ramon stilvallen en worden gepasseerd door Henk. Helemaal bovenaan is het gaatje met ons nog maar klein.

In Markelo zie ik Andrej met z'n been schudden.. hij zit tegen de kramp aan (beter toch geen korte broek?). Dit moet hij bekopen op de Herikerberg, alwaar ook Ramon de tol voor z'n inspanning begint te betalen. Vlak voordat we boven zijn passeer ik Henk en rijd ik in tempo door naar Goor. Henk doet nog een poging, maar ik pak even zijn wiel en win daarna de sprint.
Richting Delden krijgt ook hij, maar ook Henk last van kramp... wat is dat toch met die jongens?

Al met al toch nog lekker gefietst, hoewel ik de echte power wel mis in de beentjes..