E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, mei 10, 2009

IJsclub Hengelo / Teutoburger Wald 9 mei 2009 (100)

Het jaarlijks uitje met HIJC, georganiseerd door Henk naar het Teutoburger Wald.
Naast 12 mensen van de ijsclub is ook clubkampioen Stan van de partij.

100 km gereden in een schitterende omgeving met een gemeleerd gezelschap, bestaande uit oud gedienden van de schaatsclub, maar ook jonge wedstrijdrijders tussen de 17 en 21.

Tussen de beklimmingen door wordt er rustig gefietst, maar op de hellingen wordt er ingevlogen. Stan rijdt wel heel makkelijk omhoog, maar ook een paar van de junioren vliegen er in! Vaak resulteerde dat wel in "stilvallen" halverwege. Dit gold echter niet voor Stan.
Ikzelf eindigde meestal in de subtop boven. Met Henk ging het een stukje minder; wederom last van kramp en in de achterhoede op de klimmetjes.

Het pad door het bos, vlak voor de Kaffee mit Kuchen, wordt traditioneel gebruikt om even door te trekken. Het initiatief wordt genomen door drie junioren en ik pak voorlopig even hun wiel omdat ik geen idee had hoe lang deze weg zou zijn. Vroeger dan verwacht en gehoopt kom ik toch op kop en zie ik na een kilometer ineens Stan wegrijden. Ik besluit er achteraan te gaan en zijn wiel te pakken. Kop over kop rijden we stevig tempo en hoor ik van Stan dat het nog ongeveer 4 kilometer is. Plotseling, op één van de stijgende gedeeltes, ben ik Stan kwijt en kom ik alleen vooruit te zitten. Volle bak rijd ik door in het dalende gedeelte, maar na een paar minuten zie ik een groepje naderen, aangevoerd door Stan met Henk in zijn wiel. Helaas pindakaas..

Op de laatste omloop naar de TV-toren geloof ik het wel en rijd ik met het kleinste verzet naar boven. Ik merk zelfs dat ik tegen kramp aan zit en dat is wel heel erg lang geleden.

Superdag (qua weer en entourage), waarbij de benen weer iets beter aanvoelen!

1 Comments:

  • At 11:36 a.m., Anonymous Ramòn said…

    Wat lees ik? Henk had kramp?
    Hij ging ook onvoorstelbaar hard vorige week met de woensdagavond training. Dat kon ook niet goed gaan............:-))

    Ramòn

     

Een reactie posten

<< Home