E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zaterdag, mei 16, 2009

Ernst & Young / Ten Hag fietstocht 13 mei 2009 (100)











De jaarlijks tocht waar ik via m'n werk altijd word uitgenodigd is druk bezocht. Voor de "snelle" groep waar ik me voor heb opgegeven fietsen 26 man, waaronder bekenden van vorige jaren (Elferink, Borghuis, Kleinsman etc..), maar ook 2 prominenten (Kuiper en De Rooij).

De heenweg is het vol wind tegen en op de smalle weggetjes in Duitsland zit je gevangen in de groep. Na de stop in Asbeck wordt er traditioneel wat meer tempo gemaakt, mede geholpen door de wind. Vanaf dit moment is het tempo niet meer onder de 40 geweest.

Richting Buurse breekt de groep in tweeën doordat er wat verwarring is over de route. Ik zit natuurlijk in de tweede groep en probeer het gat dicht te rijden, maar dat valt niet mee met het hoge tempo van de kopgroep. Ook krijg ik geen enkele medewerking van mijn groepsgenoten, waardoor ik mijn benen voel vollopen. Theo de Rooij poeft er nog een keer met een enorm tempo overheen, maar valt al direct stil en wordt weer ingelijfd.

De laatste kilometers probeer ik het nog een keer in m'n eentje en laat de rest achter.. Het gat krijg ik echter niet meer dicht...

Volgend jaar toch maar weer een ander plan!