E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, april 20, 2008

Training 19 april 2008 (65)

Jarenlang verbleven we dit weekend in Limburg om deel te nemen aan de AGR. Dit jaar hebben we er vanwege de massaliteit van afgezien. Henk is er samen met Wietse en Stan wél naar toe en zo kan het dat Gerald, Andrej en ik weer eens met z'n drieën zijn.

Er staat weer eens een snoeiharde wind en we besluiten het rondje Oldenzaal te doen met een uitbreiding over Agelo en Gildehaus.

Al gauw blijkt dat Andrej de vorm weer te pakken heeft. Vooral ook omdat we in één tempo rijden sleurt hij ons richting Agelo. Ik kan volgen, maar moet wel alle zeilen bijzetten. Gerald krijgt het even moeilijk in Agelo....

Als we onze weg richting Beuningen vervolgen heeft Gerald meermalen moeite met het tempo. Andrej wacht een aantal keren, maar Gerald fietst liever zijn eigen tempo. Op de de Hanhofweg hebben we eindelijk de wind mee en verras ik Andrej door vlak voor de top rechtsaf te gaan. Hier begin ik al te voelen dat m'n benen vandaag om onverklaarbare redenen een stuk minder zijn dan afgelopen woensdag. In de afzink naar de Denekampseweg rijd ik vooruit met 45 in het uur en zie ik dat Andrej toch nog snel nadert. Hij is weer in vorm !!!!

Op de Tankenberg knak ik bij het tweede gedeelte van de klim. Door het vele grind in de bocht kom ik bijna tot stilstand en zie ik Andrej bij me weg fietsen!! :(
Ook op de weg naar Oldenzaal neemt Andrej het voortouw en kan ik er op het laatst bij de kweker er overheen, maar daar moet ik wél 55 km/u voor rijden.

Het laatste wapenfeit van Andrej dient zich aan bij de laatste viaduct. Op de spoorwegovergang heb ik even versneld en probeer ik alleen weg te blijven. Al snel zie ik vanuit mijn ooghoek dat die ouwe er weer aan zit te komen en besluit ik te wachten. Tenauwernood kom ik nog in zijn wiel, maar op de klim maak ik hierdoor geen schijn van kans...

Andrej is duidelijk de te kloppen man voor a.s. woensdag !!!
Respect!!!

Gereden: 65km