E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, juli 14, 2011

Sjonnie Look-a-like 13.7.2011 (60)



Heel Nederland ligt onder een fors regenfront, maar Twente houdt de schade beperkt tot een dag met motregen. Voor de zekerheid bel ik 's middags Henk maar even of er nog gefietst wordt. Dom van me, want Henk fietst namelijk (bijna) altijd.
Roy wil het ook eens proberen met de Tubanters en wil meerijden zolang zijn conditie het volhoudt.

Bij Henk aangekomen melden ook Andrej (terug van vakantie) en Mechteld zich ook en onderweg haakt Ben in Delden aan.

Een vieze miezerige motregen haalt de lol er wel een beetje uit, maar eenmaal nat moet het maar weer gaan gebeuren. Roy haalt relatief makkelijk zijn eerst doel, namelijk meerijden tot Hengevelde. Richting Diepenheim wordt er iets meer gas gegeven, maar ook dit is voor hem geen probleem. Vlak voor Diepenheim heeft Andrej wel even moeite om in het wiel van een drieste Henk te komen; een voorteken van wat nog gaat komen ....

Het laatste stuk naar Diepenheim trek ik nog even door om vervolgens even uit te puffen.
In Diepenheim wil Andrej met een beslagen en besmeurde bril al bijna een oprit op in plaats van de weg naar Stokkum. Gelukkig weet de rest hem te corrigeren.

In Stokkum trekken Henk en ik nog even door, maar ook hier kraakt de rest niet.

Op de Markeloseberg is klimmer Ben weer heer en meester. Henk en ik volgen op redelijke afstand. Andrej (met Roy in zijn wiel) en Mechteld volgen al snel.

Ná Markelo volgen we Andrej voor een extra lusje. Als we op natte klinkerwegen rijden geeft Roy al aan dit niet prettig te vinden. Als we vlak daarna de zijkant van de Herikerberg pakken (op de klinkers) blijkt dat zijn angst niet ongegrond is...............

Bovenaan trekt Henk door en volgen Ben(,Mechteld?) en ik hem.. niet lang daarna horen we geschreeuw in de achterhoede en zie ik achter me iets blauws in de sloot liggen.

Eerst dacht ik dat het Roy was, maar al snel bleek dat Andrej hier een (bijna) perfecte Sjonnie Hoogerland imitatie ten beste gaf. Met als enige verschil dat de profrenner zich in prikkeldraad wikkelde en Andrej dit met behulp van de sloot nog wist te voorkomen...

Eerlijk is eerlijk, hij lag er niet fijn bij en aanvankelijk vreesde ik het ergste... Al snel bleek dat Andrej op de klinkerweg aan het "stuiteren" kwam en daardoor weggleed op de gladde weg...
Mechteld (verloskundige in opleiding of toch een andere studie?) ontfermde zich over onze patiënt als een ware Florence Nightingale en al snel bleek dat onze oude krijger een behoorlijke pijnlijke knie had opgelopen.

Na een aantal oefeningen strompelde Andrej weer op zijn onbeschadigde Koga en kwam het sociale karakter van Henk weer boven. Voor de tweede keer in één maand duwt hij een ploegmaat over een afstand van zeker 20 km weer naar huis...

Doorweekt en koud als gevolg van het lage tempo vanaf Markelo ontdooi ik tenslotte onder de douche.

Op de volgende blog volgt de definitieve diagnose, maar zeker is dat Andrej voorlopig is uitgeschakeld.... Andrej beterschap!!!

O ja....lezers kunnen onderaan de blog een reactie geven op de blog... (fruitmanden graag rechtstreeks naar de Strumphlerstraat 16(?) in Hengelo.